Marknadsförare

CV

Om mig

Jag är en engagerad och öppen person som gillar när saker och ting händer. När jag får jobba tillsammans i ett team är arbetslivet som roligast. Gillar att arbeta tillsammans mot gemensamma mål, där vi tillsammans hittar lösningar. Tydlig och rak kommunikation är viktigt – både som chef och som medarbetare. 

Jobberfarenheter

MARKNADS- OCH FÖRSÄLJNINGSCHEF, SEP 2019 – NOV 2024
Vara Konserthus, Vara

Som marknadschef på Vara Konserthus ansvarade jag för allt från kommunikation till försäljning samt fastighet och restaurang. Inom företaget finns också Bohuslän Big Band som är ett turnerande storband med säte i Göteborg. Var personalansvarig för 16 personer och ingick i företagets ledningsgrupp.

SENIORKONSULT,  JAN 2019 – APRIL 2019
Gullersgrupp, Göteborg

Som kundansvarig och projektledare på Gullers Grupp i Göteborg arbetade jag med diverse större kunder för att hjälpa dem att utveckla sitt kommunikationsarbete.

KOMMUNIKATIONSCHEF, AUG 2016 – JAN 2019
Carlanderska, Göteborg

Ansvarig för intern och extern kommunikation på stiftelsen Carlanderska sjukhuset, och var en del av ledningsgruppen. Rollen var att forma all kommunikation, såväl intern som extern. Kommunikationsrollen var ny på sjukhuset, så under dessa år byggde vi upp hela strukturen för varumärkesarbetet, kommunikationsstrategier, mediakontakter samt digital utveckling.

KOMMUNIKATIONSDIREKTÖR  NOV 2012 – JUNI 2016
SP Sveriges Tekniska forskningsinstitut, Borås

Under perioden arbetade jag som ansvarig för intern och extern kommunikation och marknadsföring på SP (numera RISE). Min uppgift var att förnya och förändra varumärket, arbeta med PR-frågor, media, traditionell och digital marknadsföring, ansvarig för media etc. En stor del av arbetet var att arbeta strategiskt med frågor hur vi skulle hantera vårt gemensamma varumärke. Hade direkt personalansvar för 9 personer, men också för de kommunikationsansvariga ute på bolagets 18 enheter och dotterbolag. Rollen ingick i koncernledningen och innebar mycket kontakter med myndigheter, övriga forskningsinstitut samt större företag.

MARKNADSKOMMUNIKATIONS- & PR-CHEF, JAN 2008 – NOV 2012
Volvofinans Bank AB, Göteborg

Ansvarig för all marknadskommunikation och PR. Detta inkluderade företagets olika affärsområden och målgrupper, både för kreditkort, lån, leasing och vagnparksfinansiering. Ansvarade för budget, byråkontakter, kontakter med samarbetspartners, CRM-system etc. Samarbete med återförsäljare runt om i landet samt med Volvo och Renault. Ingick i ledningen för Marknads- och försäljningsavdelningen med framtagning av företagets affärsutvecklings- och varumärkesstrategier. Direkt personalansvar för 8 personer.

MARKNADSCHEF,  JAN 2002 – DEC 2007
Volvofinans Konto AB, Göteborg

Ansvarig för all marknadsföring och försäljning på Volvofinans Konto.  Detta innebar övergripande planering och framtagning av strategier för affärsutveckling och varumärke, budget, uppföljning vad gäller försäljning via Volvokort, och drivmedelsförsäljning via Volvokortet. I uppgiften ingick också ansvar för utbildning av svensk volvohandeln, samarbete med Volvo Personbilar i Sverige. Även beställare av större verksamhets- och IT-projekt samt utveckling av varumärket Tanka.

KOMMUNIKATIONSCHEF,  MAR 1998 – DEC 2001
Volvofinans Konto AB, Göteborg

Ansvarig för marknadskommunikation på Volvokortet och Tanka, samt ingick i ledningsgruppen för bolaget. Detta innebar att ta fram centralt material för marknadsföring av kortet, samt samordna och affärsutveckla tillsammans med de övriga centrala Volvo- och Renaultföretagen, samt ett tätt samarbete med reklambyrån. 

DIVERSE ROLLER,  APR 1985 – MAR 1998
Volvofinans Konto AB, Göteborg

Flera olika roller inom verksamhetsutveckling, projektledning, ledningsstöd, med resultat – och personalansvar.

Utbildning

IHM MARKNADSEKONOMUTBILDNING, 1987 – 1989

HÖGRE SPECIALKURS I MARKNADSFÖRING MED PRAKTIK, 1983 – 1984 

DIVERSE FÖRETAGSANPASSADE KURSER,

Digital marknadsföring, ledarskap, personlig utveckling m.m.

Kontakt

0702 78 52 70